Olivia Siedow

olivia@nikefinanse.pl
+48 574 194 040

Paulina Jasiewicz

paulina@nikefinanse.pl
+48 503 050 058

Najczęściej zadawane pytania

Dlaczego rata z różnych kalkulatorów internetowych nie zawsze zgadza się z ofertą, którą przedstawia mi bank w decyzji ostatecznej?

Wyliczenia robione przy użyciu różnego rodzaju kalkulatorów internetowych, często nie pokrywają się z ofertą banku. Mają nas tylko zachęcić do danej instytucji finansowej i pokazać przybliżone wartości. Dopiero po złożeniu wniosku kredytowego i przekazaniu wszystkich niezbędnych informacji do banku dowiemy się jaka jest decyzja kredytowa i całkowite koszty kredytu.

Czy usługi są bezpłatne?

Tak, nie pobieramy żadnych opłat od klientów, jesteśmy wynagradzani bezpośrednio przez banki. Nie oznacza to, że oferta banku jest „powiększona” o nasze wynagrodzenie – banki “dzielą się” z doradcami i ekspertami kredytowymi swoim wynagrodzeniem a nasza oferta jest taka sama jak w banku.

Czy pomagają państwo w formalnościach podczas ubiegania się o kredyt?

Tak, pomoc eksperta kredytowego nie sprowadza się tylko do wyboru ofert/oferty. Przygotowujemy szczegółową listę dokumentów uwzględniającą wymagania poszczególnych banków, organizujemy dokumenty dotyczące nieruchomości od zbywcy ( np. dewelopera) jak też zajmujemy się ich odbiorem. Pomożemy Państwu wypełnić wnioski kredytowe i dostarczymy je do banków. W trakcie procesu ubiegania się o kredyt hipoteczny koordynujemy komunikację między Państwem a bankami aż do momentu wypłaty kredytu.

Czy umawiając się na spotkanie, muszę mieć już wybraną nieruchomość?

Nie, wielu klientów umawia się na spotkanie jeszcze przed znalezieniem wymarzonej nieruchomości tak aby sprawdzić swoją zdolność kredytową i rozwiać nurtujące ich wątpliwości a tym samym odpowiednio przygotować się do kredytu. Po wyborze nieruchomości spotykamy się ponownie aby zaktualizować oferty i wówczas można rozpocząć proces ubiegania się o kredyt.

Czy nasza współpraca kończy się po uruchomieniu kredytu?

Nie. Jeżeli po uruchomieniu kredytu będą mieli Państwo pytania do kredytu bądź będą Państwo chcieli dokonać zmiany w zaciągniętym kredycie (skrócić /wydłużyć okres kredytowania, odłączyć współkredytobiorcę, zmienić przedmiot zabezpieczenia, etc. ) to zapraszamy do kontaktu. Jeżeli będą Państwo potrzebować dodatkowego, nowego finansowania (np. kredyt gotówkowy lub kredyt firmowy) również zapraszamy do kontaktu.

Uzyskaliśmy negatywną odpowiedź odnośnie możliwości zaciągnięcia kredytu ze swojego banku, czy jest sens abyśmy próbowali uzyskać finansowanie za Państwa pośrednictwem?

Tak, ponieważ banki dostępne na rynku mają różną politykę kredytową i różne uwarunkowania proceduralne a co za tym idzie mogą bardzo różnie oceniać danego klienta tzn. mogą różnie liczyć zdolność kredytową, akceptować formy uzyskiwanego dochodu, przedmiot transakcji i itp. W praktyce bardzo często okazuje się, że klient który nie uzyskał kredytu w „swoim” banku bez problemów uzyskuje go w innej instytucji finansowej.

Jeżeli Państwa aktualna sytuacja będzie uniemożliwiała zaciągnięcie kredytu wskażemy konkretne rozwiązania, które pozwolą to zmienić i zaciągnąć zobowiązanie w przyszłości (np. zmiana formy uzyskiwanego dochodu , dołączenie współkredytobiorcy itp.)

Czy możemy złożyć wniosek do więcej niż jednego banku?

Tak. Staranie się o kredyt przez pośrednika daje możliwość składania wniosków do kilku banków na raz. Już po wybraniu ofert przygotowujemy listy dokumentów do wszystkich banków. Dodatkowo daje nam to większą gwarancję na uzyskanie kredytu, ponieważ każdy bank ma inne kalkulatory i może wydać zupełnie różne decyzje.

Czy umowa przedwstępna musi być podpisywana u notariusza?

Nie. Umowa przedwstępna może być spisana na kartce papieru. Dopiero po otrzymaniu decyzji ostatecznej w Banku oraz podpisaniu umowy kredytowej podpisywany jest akt notarialny przeniesienia własności u notariusza.